Klasa II przez ostatnie 2 dni zdobywała wiedzę na temat roli składników odżywczych w diecie. Poprzez cykl zajęć chcieliśmy zachęcić uczniów do jedzenia różnorodnych i zbilansowanych posiłków zgodnie z zasadami talerza zdrowego żywienia. To graficznie przedstawione zalecenia, przygotowane przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego, które określają proporcje poszczególnych grup produktów w całodziennej diecie. W podejmowaniu najlepszych wyborów żywieniowych pomagały dzieciom maskotki z Gangu Mocniaków.
Aby dzieciom było łatwiej rozgryźć tę wiedzę podjęliśmy się następujących zadań:
Na początku oglądaliśmy animację pt.: „Szkolne Przygody Mocniaków”, w której to woda Werka opowiedziała nam o 5 ważnych grupach produktów, które codziennie powinny się znaleźć na naszym talerzu.
Następnie zaczęliśmy się dokładniej przyglądać tym grupom produktów. Wysłuchaliśmy słuchowiska o: BIAŁKU, TŁUSZCZACH, PRODUKTACH ZBOŻOWYCH, OWOCACH I WARZYWACH oraz NAWODNIENIU. Po wysłuchaniu każdej z grup szukaliśmy i przyporządkowywaliśmy produkty spożywcze do tych właśnie grup. Po tym zadaniu czekał na nas owocowy deser: mandarynki i banany.
Kolejno wzięliśmy się do tworzenia plakatu NASZEGO TALERZA ZDROWIA. Uczniowie szczegółowo wykonali z plasteliny produkty spożywcze, a następnie przykleili je na talerz zdrowia.
W piątek obchodziliśmy DZIEŃ KULINARNYCH MOCNIAKÓW.
Rano piekliśmy bułki – czytaliśmy przepis, odmierzaliśmy produkty, a następnie wyrabialiśmy i formowaliśmy bułki, które upiekła dla nas Pani Woźna.
Gdy bułki się piekły, my przygotowywaliśmy sobie stół i nakrycie na wspólne śniadanie. Każdy uczeń przyniósł 1 produkt, który wykorzystaliśmy przy zdrowym śniadaniu. Po upieczeniu bułek mogliśmy zabrać się za przyrządzanie pysznego, zdrowego śniadania, zgodnego z wiedzą którą dzień wcześniej otrzymaliśmy. Posiłek był pyszny. Na pewno będzie to niezapomniany dzień.
Ewelina Malata
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 |